غنیسازی با دستگاه سانتریفیوژ

خرید بک لینک
غنیسازی <strong>با</strong> <strong>دستگاه</strong> <strong>سانتریفیوژ</strong>

درباره

<-BlogAbout->

جستجو

آرشیو مطالب

لوگوی دوستان


ابزار و قالب وبلاگ

کاربردی

سانتریفیوژ دستگاهی است که برای جداسازی مواد از یکدیگر بر اساس وزن آنها استفاده میشود. این دستگاه مواد را با سرعت زیاد حول یک محور به گردش درمیآورد و مواد متناسب با وزنی که دارند از محور فاصله میگیرند. در واقع در این روش برای جداسازی مواد از یکدیگر از شتاب ناشی از نیروی گریز از مرکز استفاده میگردد، کاربرد عمومی این دستگاه برای جداسازی مایع از مایع یا مایع از جامد است. سانتریفیوژهایی که برای غنی سازی اورانیوم استفاده میشود حالت خاصی دارند که برای گاز تهیه شدهاند که به آنها Hyper-Centrifuge گفته میشود. پیش از آنکه دانشمندان از این روش برای غنی سازی اورانیوم استفاده کنند از تکنولوژی خاصی بنام Gaseous Diffusion به معنی پخش و توزیع گازی استفاده میکردند. سانتریفیوژ گردش سریع سیلندر، نیروی گریز از مرکز بسیار قوی تولید میکند و طی آن مولکولهای سنگینتر (آنهایی که شامل ایزوتوپ اورانیوم ۲۳۸ هستند) از مرکز محور گردش دورتر میگردند و برعکس آنها که مولکولهای سبکتری دارند (حاوی ایزوتوپ (اورانیوم ۲۳۵) بیشتر حول محور سانتریفیوژ قرار میگیرند. در غنی سازی اورانیوم با روش سانتریفوژ گازی، از تعداد زیادی سیلندر دوار که به صورت موازی و سری کنارهم قرار داده شدهاند استفاده میشود. سانترفیوز دستگاه استوانهای شکلی است که درست مثل توربین هواپیما پرههایی در وسط آن وجود دارد این پرهها در هر دقیقه بیش از یک صد هزار گردش دارند در نتیجه این چرخش اورانیوم سنگین روی دیواره آخری سانترفیوژ قرار میگیرد و اورانیوم سبک در کنار آن مینشیند باید هزاران سانترفیوژ در کنار هم قرار بگیرند تا ما بتوانیم اورانیوم را غنی کنیم یعنی با یک یا چند سانترفیوژ نمیتوان اورانیوم را غنی کرد.


عوامل ترور در سال 1389...

ما را در سایت عوامل ترور در سال 1389 دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 123 تاريخ: چهارشنبه 11 فروردين 1400 ساعت: 19:35

صفحه بندی